Centrála
S pojmom Centrála sa stretnú tí užívatelia ekonomické systému POHODA, ktorí využívajú pobočkové spracovanie údajov alebo PSÚ. To umožňuje zhrávanie údajov z firemných pobočiek alebo klientov účtovných firiem. V praxi to znamená, že doklady z jednej účtovnej jednotky môžu byť vytvárané na niekoľkých navzájom neprepojených miestach (napr. pobočkách).
Údaje účtovnej jednotky sa však zhromažďujú do jednej centrálnej databázy. Medzi centrálou a pobočkou potom môže dochádzať k výmene údajov obidvomi smermi, a to pomocou dátových súborov, ktorým sa hovorí balíčky údajov.
Pre správne sprevádzkovanie PSÚ je potrebné mať zakúpenú samostatnú základnú licenciu systému POHODA, a to pre každú budúcu pobočku a pre centrálnu databázu (centrálu) ešte tzv. dátovú centrálu, ktorá je označená ako POHODA PSÚ.
Nastavenie PSÚ prebieha v niekoľkých krokoch, od nastavenia centrály, všetkých pobočiek, ktoré budú pre výmenu údajov využívané, cez nastavenie príslušných volieb pre automatické odosielanie a príjmy balíčkov údajov až po definíciu práv pre jednotlivé pobočky i pre centrálu. Jedným z krokov je rovnako vytvorenie pobočiek na vzdialenom pracovisku.
Mohlo by Vás taktiež zaujímať:
Elektronické bankovníctvo
XML komunikácia