Merchandising
Merchandising je odbor, ktorý v najväčšej miere spadá do aktivít marketingu. Jeho hlavným zmyslom je starostlivosť o produkty v obchodoch zacielených predovšetkým na koncových zákazníkov. Ide teda o marketingový spôsob podpory predaja tovaru, ktorý zabezpečuje, aby sa konkrétny výrobok nachádzal na optimálnom mieste, v správnej dobe (sezóne), vždy v dostatočnom množstve a stal sa tak pre nakupujúceho atraktívnym a ideálne neprehliadnuteľným.
Merchandising kladie dôraz na vhodné umiestnenie tovaru na stojanoch a v regáloch, na kultúru a čistotu vystavovaného tovaru a zahŕňa rovnako podporu predaja v podobe akčných stojanov alebo ochutnávok. Všetky tieto činnosti sa prevádzajú vždy priamo v priestoroch obchodu.
Merchandising nie je možné charakterizovať jednou špecifickou činnosťou, nakoľko sa jedná o celý rad aktivít, ktoré sa postupne dopĺňajú, prípadne na seba nadväzujú. Vykonávané sú ako zo strany výrobcov, ktorí sa tak ďalšou cestou starajú o vizuálnu propagáciu svojej značky, tak i predajcov.
Mohlo by Vás taktiež zaujímať:
POHODA a jej skladové hospodárstvo
Vykazovanie údajov pre Intrastat
SEO
Súhrnný výkaz