otázka
Monitoring licencií sa nepodaril, čo to znamená?
odpověď
Z nejakého dôvodu nedošlo k odoslaniu údajov potrebných na používanie monitoringu licencií na aktivačný server, prípadne bolo použitie zamietnuté.
Pri spustení programu dôjde k zobrazeniu hlásenia:
Monitoring licencií sa nepodaril.
Tento produkt nie je používaný v súlade s licenčnými podmienkami.
Pripojenie k internetu
Najprv je nutné skontrolovať, či je dostupné pripojenie k internetu a adresa http://activation.stormware.sk
Pokiaľ je adresa dostupná, môže byť:
Poškodený súbor monitoringu
Jednotlivé záznamy monitoringu (tzv. reporty) sa ukladajú do priečinku TsReporting umiestnenej v priečinku Data. Pokiaľ je niektorý záznam poškodený, nemusí sa komunikácia správne vykonať.
-
Pro správnu funkčnosť je dôležité, aby mal každý Windows užívateľ pracujúci s programom POHODA právo Meniť pre priečinok TsReporting.
-
Vypnite program.
-
Vymažte priečinok TsReporting alebo jej obsah.
-
Spusťte program.
Pokiaľ sa hlásenie znovu nezobrazí, je všetko v poriadku.
V opačnom prípade bude nutné znovu prepnúť režim monitoringu:
Licencia nie je prepnutá do režimu monitoringu
Väčšinou sa v takom prípade zobrazí ešte ďalšie hlásenie:
Inštalačné číslo nemá zvolené používanie monitorovania licencií.
Skontrolujte nastavenie v monitoringu. Nastavenie je možné
zmeniť v súbore '\\Cesta k súboru\Reporting.ini'
Pri prepnutí do režimu monitoringu sa v Údajovom priečinku programu vytvorí súbor Reporting.ini, ktorý v sebe obsahuje príznak pre zapnutie monitoringu a adresu Proxy servera (pokiaľ sa používa).
-
Vypnite program.
-
Z údajového priečinku vymažte súbor Reporting.ini.
-
Spusťte program a otvorte agendu Súbor/Účtovné jednotky.
-
Pokračujte povelom Databáza/Správa licencií.
-
Na záložke Aktivácia/Monitoring prepnite voľbu na: Používať monitorovanie využívaných licencií.
-
Prepnutie môže vykonať iba užívateľ, ktorý to má povolené v Prístupových právach - Práva - vo vetve Administrátorské funkcie/Účtovné jednotky/Licencia.