otázka
Po aktualizácii MS Office nie je možné spustiť program POHODA, čo môžem urobiť, aby program opäť fungoval?
odpověď
V poslednej aktualizácii kancelárskeho balíku Microsoft Office došlo k chybnému previazaniu komponentu ACE DAO 2007, ktorý produkty STORMWARE vyžadujú pre svoje fungovanie.
Pri spustení programu POHODA nie je vidieť žiadnu odozvu alebo sa zobrazí úvodná obrazovka a nič ďalšieho sa nestane.
Chybu teraz spôsobujú aktualizácie MS Office 2016, MS Office 2019 a Microsoft 365 Apps verzia 2106 (Build 14131.20278)
Oprava komponentu
Pro obnovení správného fungovania komponentu je potrebné ho opraviť pomocou nástroje Windows Installer.
-
V systému Windows otvorte Ovládací panel a nájdite panel Programy a funkcie, prípadne odkaz Odinštalovať program.
Vo Windows 10 môžete tiež otvoriť Ponuku Start, nájdete Nastavenie a otvorte sekciu Aplikácie.
-
Nájdite a vyberte program s názvom Microsoft Office Access Database Engine 2007 (môže ísť aj o verzie 2010, 2013 a 2016).
-
Kliknite Tlačidlom Opraviť (hore) vyvoláte opravu komponentu.
V nastavení Windows 10 kliknite na tlačidlo Upraviť a v sprievodcovi zvoľte Repair (opraviť).
-
Po dokončení operácie spustite program POHODA.
Keď komponent neexistuje
Ak program Access Database engine v zozname nenájdete, bude nutné ho znovu nainštalovať.
-
Komponent stiahnete z odkazu:
https://stormware.cz/dnload/AccessDatabaseEngine.exe
-
Po stiahnutí súbor spustite, potvrďte zvýšené oprávnenie a prejdite sprievodcu.
Tu nie je nutné nič meniť, iba súhlasiť s licenčnými podmienkami.
-
Rovnaký postup zopakujte s balíčkom SP3:
https://stormware.cz/dnload/accessRDC2007sp3-kb2526310-fullfile-en-us.exe
Po úspešnej inštalácii pôjde program POHODA opäť spustiť.